Új fogyasztó a digitális világban

Egyetem

Teltház előtt tartotta X. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferenciáját a Debreceni Egyetem Marketing és Kereskedelem Intézete.

Hirdessen nálunk! Megéri!

Felmérések szerint a technikai eszközök többképernyős áradatában szocializálódott új nemzedék, vagyis a digitális fogyasztók aránya idén meghaladja a hagyományos vásárlókért. De felkészültek-e az élelmiszeripari vállalatok az új generáció fogadására? Többek között erre a kérdésre keresték a választ a X. Jubileumi Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencián, melyet a GTK Marketing és Kereskedelem Intézete, a Debreceni Egyetem Élelmiszer Kutató és Marketing Szolgáltató Központja, valamint a Pharmapolis Innovatív Élelmiszeripari Klaszter közösen szervezett a Böszörményi úti campuson.

A tanácskozáson elhangzott, hogy a „high tech”élelmiszergyártás (például szelénnel és kalciummal dúsított, vagy gluténmentes élelmiszerek) és a funkcionális élelmiszerek piaca egyre növekszik, és stabilabbá válik. Felértékelődött a speciális lakosságcsoportok (idősek, csecsemők, sportolók) számára gyártott élelmiszerek kategóriája is. A vásárlók egyre inkább bizonyítékot, igazolást szeretnének kapni arról, hogy az adott termék többletfunkcióval, speciális élettani és étrendi hatásokkal rendelkezik. Ez pedig egy új típusú marketingmunkát igényel.

– A Debreceni Egyetem célja megfelelni ezeknek az új igényeknek, kihívásoknak, valamint az egyetemi tudásbázisra alapozva vezető élelmiszergazdasági fejlesztő erővé válni Magyarországon – hangsúlyozta Jávor András rektorhelyettes a konferencia megnyitóján.

A Földművelésügyi Minisztérium államtitkára szerint a gazdáknak jobban kellene élniük az ökológiai gazdálkodásban rejlő lehetőségekkel, ezért a tárca már elkészítette az ökológiai gazdálkodás fejlesztését célzó akciótervet.

– 2020-ra a biogazdálkodásba vont terület nagyságát a duplájára, 350 ezer hektárra, a bioalapanyagok felhasználását az óvodák, iskolák, és egyéb szociális intézményekben pedig legalább 30 százalékra kívánjuk növelni. További célunk a biotermékek fogyasztásának népszerűsítése. Ezen a téren, amit a marketing tesz hozzá a mezőgazdasághoz, az nélkülözhetetlen – fogalmazott Nagy István államtitkár.

A X. Jubileumi Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencián több mint 200-an vettek részt. A délelőtti szakmai előadásokat délután gyakorlati fórum követte, ahol piacvezető vállalatok mutatkoztak be. Az érdeklődők emellett több mint 20 kiállító kínálatából válogathattak.

A konferencián adták át először a neves professzor tiszteletére alapított Szakály Sándor Innovációs Díjat. A kitüntetést az Univer Product Zrt. vehette át a korszerű élelmiszerek kifejlesztése, gyártása és piaci megjelenítése területén kifejtett kimagasló tevékenysége elismeréseként.

unideb.hu