A Pécsi Tudományegyetem (PTE) szekszárdi kara veszi át a World Council for Curriculum and Instruction (WCCI) neveléstudományi világszervezet globális titkárságának működtetését – jelentették be sajtótájékoztatón a tolnai vármegyeszékhelyen, hétfőn.
Klein Sándor, a WCCI alapító tagja, a PTE emeritus professzora közölte: a világszervet – amelynek globális titkárságát az egyetem szekszárdi egysége, a Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar működteti mostantól – 1970-ben alakult meg az egyesült Államokban, és egészen eddig ott is működött a központja.
Kiemelte: a kar és az egyetem számára jelentős szakmai és tudományos elismerést jelent, hogy a Magyar Tudomány Ünnepe 2024. évi programjaihoz kapcsolódóan egy több mint fél évszázada alapított rangos nemzetközi szervezetnek magyarországi központja lesz a jövőben.
Mint mondta, a személyes kapcsolatokra épülő, kétévente világkonferenciát tartó, több ezer tagot számláló nevelési világszervezet célja, hogy a világ oktatói, hallgatói között elterjessze a jó tanítási, tanulási módszereket.
Ismertetése szerint a WCCI az év elején Portugáliában, 2026-ban pedig Magyarországon – valószínűsíthetően Szekszárdon vagy Pécsen – tart világkonferenciát. A szekszárdi kar működtetésében hamarosan Pécsen nyíló új központ egyik fontos feladata lesz e kongresszus előkészítése és lebonyolítása.
Zádori Iván, a PTE KPVK dékánhelyettese közölte: a szervezet legfontosabb célja, hogy az emberek közötti különbségeket leküzdve szolgálja az oktatást, nevelést, kiemelten az emberiség jövőjét, a fenntartható fejlődést és a békét.
Ismail Hakki Mirici, a WCCI török elnöke, az ankarai Hacettepe University professzora ismertette: az 1970-ben megalapított szervezet a tananyagok és tanárok világtanácsaként fogható fel, amely a kezdettől szoros kapcsolatot ápol az ENSZ-szel, illetve annak neveléstudományi szervezetével, az UNESCO-val.
Matin Royeen, a WCCI egyesült államokbeli vezetőségi tagja jelezte: a világszervezet fontos célja, hogy a világban harmóniában, békében éljenek egymással az emberek, ehhez pedig a nevelésen, oktatáson keresztül igyekeznek megadni a segítséget. Olyan képességeket igyekeznek kifejleszteni az oktatókban és hallgatókban, amelyek hozzájárulnak az emberi jogok általános biztosításához, a kultúrák elismeréséhez és a fenntartható fejlődéshez.
(MTI)