A Magyar Marketing Szövetség által kiosztott vándordíjat annak a vidéki városnak ítélik oda, amely a legtöbb Az Év Honlapja címet szerzi az adott évben.
2014-ben a debreceni tervezők munkái szerezték a legtöbb, összesen öt elismerést. A díjakat három cívisvárosi cég: a Kreatív Vonalak Kft., a PW Studio Kft., valamint a Webshop Marketing Kft. érdemelték ki kiemelkedő munkáikkal.
Az Év Honlapja cím elnyerésére meghirdetett pályázat célja a hazai online-kultúra erősítése, illetve az értékteremtő, kiemelkedő minőségű honlapok díjazása. Az Év Honlapja Magyarország legrangosabb online marketingkommunikációs pályázata, amelyet 25 kategóriában hirdettek meg – 2014-ben már egyébként már 13. alkalommal. A felhívásra magyar nyelvű weboldallal lehetett pályázni, amelyet a honlapot fejlesztető cég, személy vagy a honlap tulajdonosa nyújthatott be. A weboldalakat a szakmai zsűri szempontjai szerint – design, impresszió, innovativitás, interaktivitás, tartalom, navigáció – bírálták. Egy kategóriában a zsűri döntése alapján Az Év Honlapja kategóriadíj, különdíj és minőségi díj is kiosztásra kerülhetett attól függően, hogy az adott kategóriába milyen weboldalakat neveztek.
Papp László polgármester a 2015. január 7-én megtartott sajtótájékoztatón elmondta, a cívisváros nem első alkalommal lett az Internetes Kultúra Fővárosa: a kitüntető címet viselhette már 2012-ben, 2013-ban pedig holtversenyben Miskolccal. 2014-ben az itt működő innovatív és kreatív cégeknek köszönhetően ismét Debrecené lett az elismerés. – Korábban is többször hangoztattuk, hogy az informatika, az IT-technológia fontos húzóágazata Debrecennek. Innovációt, tudást, felkészültséget, kreativitást igényel ez a szakma, s ez az elismerés is jelzi, városunkban adottak az ehhez szükséges feltételek, jó szakemberek dolgoznak itt. Éppen ezért kiemelt célunk a modern informatikai megoldásokat mindennapjaink szerves részévé tevő Smart City-program mielőbbi beindítása – fogalmazott Papp László, és hozzátette, az önkormányzat a nyitottság mellett az infrastruktúra területén tudja leginkább segíteni a díjat elnyerő, és ahhoz hasonló cégeket.
A nyertes cégek közül a PW Studio Kft. 2014-ben a vándordíj mellett további négy díjban is érintett, mint fejlesztő. Márkasite kategóriában Armin Impex Kft. – avidelighting.hu oldala 2014 Minőségi-díját nyerte. A T.E.L.L. Rendszerszolgáltatások Kft. easyTRACK.hu weboldala B2B kategóriában különdíjban részesült. Társfejlesztőként készített printmagus.com oldalukat pedig B2B kategóriában Az Év Honlapja-díjjal, míg szolgáltatás kategóriában különdíjjal értékelte a szakmai zsűri.
A Webshop Marketing Kft. terméke, az OptiMonk egy 2014-ben indult új, innovatív megoldás, amely más weboldalaknak nyújt segítséget az online-bevételek növeléséhez. Az Év Kreatív Megoldása minőség díját elnyert szoftvert készítő debreceni fiatalokból álló csapat célja 2015-ben a nemzetközi terjeszkedés és a megoldás világszinten történő elterjesztése.
A 12 éve működő Kreatív Vonalak Kft. kisvállalati márkaépítéssel foglalkozó, országos hírű tervezőiroda. A 2014-es Év Honlapja versenyen két általuk tervezett oldal is díjat nyert nyerte: a Golden Pallet raklapmárka oldala B2B kategóriában (immár másodszor elnyerve az elismerést), és az Esküvői Magazin oldala Média kategóriában. A most elnyert elismerésekkel együtt nyolcszoros Az Év Honlapja-díjazottak.