Karácsony előtt ügyes marketingfogásokkal próbálják vásárlásra ösztönözni a kereskedők a fogyasztókat. Az egyetem szakembere az FM90 Campus Rádióban beszélt a rafinált fogásokról.
Az ünnepek közeledtével a kereskedők leginkább a fogyasztók érzelmeire próbálnak hatni. Nincs nehéz dolguk, hiszen a tudatos vásárlók száma hazánkban nem éri el a 20 százalékot sem. Ez azt jelenti, hogy a magyarok többségét könnyen rá lehet venni olyan termékek megvételére is, amelyekre egyébként nincs szükségük. Az ajándékbeszerzési lázban ráadásul gyakran sietnek az emberek, így kevésbé gyanakvóak és sokszor nem mérlegelnek.
A Debreceni Egyetem szakembere például azt tanácsolja, hogy alaposan járjunk utána az akcióknak, mert “nem mind arany, ami fénylik”. Árváné Ványi Gerogina, a Debreceni Egyetem Vállalkozásfejlesztési Tanszékének adjunktusa szolgált hasznos tanácsokkal az FM90 Campus Rádió hallgatóinak.
Az összeállítást ezen a linken hallgathatja meg.
unideb.hu