A fejlesztések éve a Trans-Sped Csoportnál

Gazdaság

A legnagyobb, kizárólag hazai tulajdonban levő logisztikai vállalatcsoport, a Trans-Sped ismét
sikeres évet zárt: a debreceni székhelyű, közel 250 közúti gépjárművel és 185.000 m 2 -es
raktárkapacitással rendelkező cégcsoport nettó árbevétele 2018-ban meghaladta a 20,4 milliárd
forintot.


A 2018-as évben 2017-hez képest a Trans-Sped Csoport nettó árbevétele 7,5 %-kal növekedett,
így meghaladta a 20,416 milliárd forintot, üzemi eredménye pedig elérte a 780 millió forintot. A
tisztán hazai tulajdonú, komplex logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalatok között piacvezető
pozíciót betöltő cégcsoport 2018-as évének középpontjában a fejlesztések és a digitalizáció állt.
A cég hatékonyágának növelése érdekében átfogó informatikai fejlesztésbe kezdett, mely a
vállalatirányítási rendszert, egyedi szállítmányozási szoftverfejlesztést és Big Data-n alapuló a
fuvarozást támogató rendszert is magában foglal. A Trans-Sped élen jár a technológiai újítások
terén, mely folyamatos befektetéseket igényel. Az új vállalatirányítási rendszer közülük a
legnagyobb beruházás, mely a következő években nagyban hozzá fog járulni a munkafolyamatok
gyorsabbá tételéhez és az adminisztráció leegyszerűsítéséhez.

– Három éves, több száz milliós fejlesztést végeztünk el az elmúlt időszakban, melynek
előnyei számos területen már megmutatkoznak. A digitalizáció kihívást jelent a szektor
minden szereplője számára, de mi úgy látjuk, hogy egyben óriási lehetőséget is teremt. Az
informatikai fejlődés számos olyan lehetőséget is megnyitott, amelyek most már valós
körülmények között is alkalmazhatók a logisztikában, ezek terén pedig próbálunk
kimondottan úttörők lenni – nyilatkozta Fülöp Szabolcs, a vállalat ügyvezetője.

Ilyen fejlesztése a vállalatcsoportnak például a már tesztelés alatt álló, a Big Data-n és a gépi
tanuláson alapuló sofőrviselkedés-elemzési megoldás, amelynek legfontosabb célja az
üzemanyag-fogyasztás csökkentése. Továbbá nagy hangsúlyt fektet a vállalatcsoport a
papírmentes működésre is, olyan fejlesztésekkel, amelyeknek köszönhetően a sofőrök a fuvar
befejezésének pillanatában beszkennelhetik a fuvarokmányokat, és azokat elektronikus úton
elküldhetik a központba és az ügyfelek számára is. A vállalat digitalizációs megújulásához
tartozik az is, hogy saját szállítmányozási-fuvarozási szoftvert fejleszt.

Az informatikai- és szervezetfejlesztés mellett természetesen a járműpark modernizációja is
kiemelt terület. A vállalatcsoport fuvarozási üzletága a tavalyi évben 35 új vontató beszerzésével
fejlesztette a parkját. Jelenleg így a közel 250 fuvareszköz átlagéletkora 1,5 év.