Oscar-díj

Oscar-díj – Változtak a közösségi médiával és a filmek promóciójával kapcsolatos szabályok

Kultúra

A legutóbbi díjszezonban felmerült kérdésekből okulva az amerikai filmakadémia változtatott a közösségi médiával és a filmek promóciójával kapcsolatos szabályain – számolt be róla kedden a The Guardian online kiadása kedden.

A változások között szerepel az olyan magánrendezvényekre és összejövetelekre vonatkozó szabályok pontosítása, amelyeken az amerikai filmakadémia tagjai is jelen vannak. Eszerint magánszemélyek rendezhetnek ilyen “nem hivatalos promóciós” eseményeket az Oscar-jelölések támogatására, de stúdiók és cégek nem finanszírozhatják, szervezhetik vagy támogathatják azokat.

Az új szabályozás leszögezi, hogy a filmakadémia tagjai nem használhatják a közösségi médiát arra, hogy “bátorítsák vagy lebeszéljék a tagokat arról, hogy szavazzanak bármely filmre, előadásra vagy teljesítményre”.

A filmakadémia tagjai pedig ezentúl a médiának sem nyilatkozhatnak nevük elhallgatásával a jelölésekkel kapcsolatban, sem arról, hogy ők kire szavaznának.

A stúdióknak négy vetítés megszervezését engedélyezik a jelölési időszakban, de a közönségtalálkozók számát nem korlátozzák, ha azoknak nincs hivatalos házigazdája.

A filmakadémia kormányzótanácsának tagjai viszont semmilyen magánrendezvényt, találkozót vagy vetítést nem szervezhetnek vagy moderálhatnak, kivéve akkor, ha közvetlenül érintettek egy film kapcsán.

A 96. Oscar-gálára készülve a filmakadémia keddi közleménye szerint azért tartották fontosnak a promóciós szabályok felülvizsgálatát, hogy egyértelművé, igazságossá és átláthatóvá tegyék a filmek népszerűsítését a díjszezonban.

Az idei Oscar-díjszezonban egyebek mellett az váltott ki vitákat, hogy Andrea Riseborough brit színésznőt is jelölték a legjobb színésznő kategóriában, miután számos sztár a közösségi médián kampányolt az érdekében.

(MTI)